Menjadi Yang Terbaik Untuknya

Monday, August 28, 2006


Jika kita berada dalam suatu hubungan yang mengalami kegagalan, nampaknya kita perlu duduk dan bertanya-tanya apa yang telah terjadi. Kadang-kadang mudah untuk melihat berapa banyak kesalahan tetapi tidak mudah melihat di mana kedudukan kita secara peribadi. Setiap orang ingin menjadi yang terbaik pada apa yang mereka lakukan, dan tidak terkecuali menjadi yang terbaik bagi pasangan kita.

Berikut 12 cara mudah yang mungkin boleh membantu kita mencapai tujuan. Ingat! Jika kita ingin jadi yang terbaik kepada orang lain, kita juga harus menjadi yang terbaik bagi diri kita sendiri.

Romantis
Di manapun hubungan kita mulai gagal, salah satu sebab utamanya adalah kurang romantis. Dalam suatu hubungan yang mulus romantis menjadi satu keharusan.

Jangan pernah meremehkan diri sendiri
Apabila kita meremehkan diri sendiri, kita pada dasarnya mengatakan bahawa kita bukan yang terbaik bagi pasangan kita. Jangan menyalahkan diri sendiri atas kesalahan masa lalu, kerana ia akan mencegah kita dari mencuba dan berhasil pada hal baru di kemudian hari.

Selalu jujur
Tidak ada satupun hubungan yang akan sukses di kemudian hari jika dibina atas dasar pembohongan. Sekalipun jika pasangan kita tidak pernah mencari kebenarannya, hakikatnya bahawa kita tahu pembohongan boleh mempengaruhi diri sendiri dan pasangan kita.

Jangan lakukan sesuatu hanya untuk menjaga pasangan kita bahagia
Berapa kali kita telah melakukan sesuatu untuk atau kepada pasangan kita yang kita benar-benar tidak ingin lakukan, hanya untuk membuat mereka bahagia. Setiap kali kita menyetujui cara itu, sebahagian cinta kita untuk mereka telah mati.

Jangan menganggap kecil pasangan kita
Setiap orang pernah berbuat salah dalam hidupnya dan setiap orang bekerja pada rentak yang berbeza. Jika kita menghabiskan waktu untuk membebel kepada pasangan kita atas setiap hal dan kesalahan kecil yang mereka, bagaimana kita dapat mengharapkan mereka melakukan sesuatu yang benar?

Jangan tunda sesuatu yang kita telah janjikan
Kepercayaan adalah hal penting dari setiap hubungan dan perlu ditingkatkan, Jika kita akan melakukan sesuatu tetapi kemudiannya kita tidak bebuat apa-apa seperti yang dijanjikan, bagaimana dia akan terus mempercayai kita?

Selalu ada untuk pasangan
Tidak ada yang lebih penting dalam hidup kita selain pasangan kita. Teman boleh datang dan pergi, tetapi pasangan akan selalu dengan kita untuk seluruh perjalanan hidup. Jika mereka ditimpa masalah atau memerlukan kita, tidak ada hal lain, kecuali kita harus sentiasa berada di sampingnya.

Komunikasi
Segala sesuatu merubah hubungan hampir setiap hari. Jika kita tidak berbicara dengan pasangan, kita akan sulit untuk meneruskan kelancaran dalam perhubungan.

Perlakukan pasangan kita dengan sopan
Jangan kita memperlakukan tidak baik terhadap pasangan berbanding kita memperlakukan teman baik kita.

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP