Mengejar Cinta!

Monday, August 28, 2006


Jika kita masih hidup sendiri dan mulai bosan dengan kesendirian, mencari seorang teman akan menjadi suatu keperluan seiring peredaran waktu. Tetapi bagaimana untuk mencari cinta terbaik?

Banyak di antara kita yakin bahawa jika kita ingin seorang pasangan hidup, pergi keluar dan kita akan menemuinya. Mencari cinta seperti mencari kerja, kita perlu berusaha! Kita harus bersedia melakukan apa saja demi seseorang yang istimewa. Tegasnya, kita yakinkan diri kita bahawa mencari cinta sering dimaksudkan dengan mengejar cinta.

Sehingga apabila kita sudah merasa lelah dan penat mengejar cinta, fokuskan diri kita dan siapa tahu mungkin cinta yang akan mencari kita pula. Mungkin apa yang ada ini boleh membantu kita berhenti mengejar cinta dan mulai menarik cinta:

Terima hidup adanya saat ini
Akui bahawa apa yang kita miliki dalam hidup saat ini adalah sempurna dan berfikirlah bahawa segala sesuatu akan lebih baik jika hanya kita memiliki seseorang untuk berkongsi dengannya. Ketika kita harus bertemu seseorang, jangan terlalu mengharapkan hasil sebagaimana yang diimpikan. Percayalah bahawa kita akan memiliki apa yang kita inginkan dalam hidup ketika kita benar-benar bersedia untuk itu.

Jangan egois
Jika kita mengingin sesuatu daripada pasangan, jangan teragak-agak untuk mengatakannya. Ini akan memudahkan kita, termasuk orang lain yang mungkin akan menjadi pasangan kita. Perlu jelaskan siapa kita sebenarnya, apa yang kita inginkan dan apa yang kita harapkan daripada orang lain dalam suatu perhubungan.

Beri ruang dalam hidup untuk komitmen
Lihat kehidupan kita dan apa yang ada di dalamnya. Apakah kita menghabiskan banyak waktu untuk pekerjaan? Tangani ini semua, dan perhatikan apa yang terjadi ketika kita membuat satu ruang untuk sesuatu atau seseorang.

Jadi diri sendiri
Ini bukan suatu pengakuan kelemahan - kita semua memilikinya, dan kita berusaha untuk memuaskan orang lain. Ketahuilah keperluan kita dan cari cara untuk menemukannya dalam cara yang positif. Dengan melakukan ini, kita tidak akan mengalami kesulitan untuk menemuinya.

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP