Bila Dia Mencintaimu

Wednesday, July 26, 2006


1 . Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di matanya hanya ada kamu satu-satunya!

2. Kalau kamu sudah memiliki kekasih dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap impiannya!

3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya. Di matanya kamu salalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah berlebih-lebihan!

4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini - dia ingin tahu kegiatan kamu.

5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan sms seperti 'slmt pagi', 'slmt hari minggu', 'selamat tidur' walaupun kamu tidak membalas sms-nya.

6. Kalau kamu sambut hari ulang tahun dan kamu tidak mengundangnya, setidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim pesan.

7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu. Bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah lupa kerana saat-saat itu adalah sesuatu yang berharga untuknya.

8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingat tiap kata-kata yang kamu ucapkan bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengatakannya.

9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menyukai lagu-lagu kesukaanmu, bahkan mungkin meminjam CD/kaset kamu, kerana dia ingin tahu kesukaanmu. Kesukaanmu kesukaannya juga.

10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu tidak sihat... mungkin selesema, batuk-batuk, atau sakit gigi, selepas itu dia akan mengirim sms dan menanyakan keadaanmu, Kerana dia bimbangkan diri kamu.

11. Kalau kamu kata akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan sms 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.

12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan satu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa. Tetapi itu ialah suatu barang yang isitmewa buatnya.

13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang berbicara di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya ketika itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggoncang dunianya!

14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekatmu dan ingin menghabiskan hari-harinya denganmu.

15. Jika suatu ketika kamu harus berpindah ke tempat lain dia akan memberikan nasihat supaya kamu berhati-hati dengan lingkungan yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu.

16. Orang yang mencintai kamu bertindak seperti saudara berbanding seperti seorang kekasih.

17. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang 'bodoh' seperti menelefon 100 kali dalam sehari, atau mengejutkan kamu di tengah malam, kerana ketika itu dia sedang memikirkan kamu.

18. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukanmu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu jengkel atau gila. Ketika kamu berkata tindakannya membuatmu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.

19. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka dia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia!

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka namamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Kerana dia masih menyimpan sms kamu walaupun ia sudah kamu kirimkan sudah berbulan-bulan, bahkan bertahun-tahun yang lalu.

21. Dan jika kamu menghindarinya atau memberi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupanmu, walaupun hal itu membunuh hatinya.

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan, dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain. Ya... dia sentiasa menunggumu!

Adakah orang yang memperlakukan kamu dengan seperti itu? Jika ada, sedarilah bahawa kamu sangat beruntung!

14 ulasan:

Anonymous Thursday, July 27, 2006  

..bagaimana jika kita melakukan semua,sebaliknya org yang kita cintai todak pulak begitu.adakah kita juga dicintai??..

reflection-of-me Thursday, July 27, 2006  

uhuhu...banyak yang betulla brad...tapi itu semuanya tinggal kenangan...dulu kiran...hehehe

ga_thisMiss3 Thursday, July 27, 2006  

22. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan, dia akan ada di sana menunggumu kerana dia tak pernah mencari orang lain. Ya... dia sentiasa menunggumu!

Dia itu adalah T, yg rela menunggu. muahahaha

bradermacho Thursday, July 27, 2006  

Anonymous > mungkin bila tiba masanya, kita patut BERHENTI menyintai seseorang, terutama apabila dia tak lagi menghagai cinta kita.

reflection-of-me > hehe, kebetulan yg betul eah. tak apa, semua tu berguna untuk cinta di masa akan datang.

ga_thisMiss3 > cinta perlu kesetiaan dua pihak...

famia Thursday, July 27, 2006  

20. Kalau kamu melihat handphone-nya maka namamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Kerana dia masih menyimpan sms kamu walaupun ia sudah kamu kirimkan sudah berbulan-bulan, bahkan bertahun-tahun yang lalu.
**

kikikikik...betol...ni sgt tepat..suke x bemaksod memiliki...cukop la rase suke tu penah wujud...nak suke seseorang tu mmg teramat la payah..tp kuasa Dia kite x tau..ehe..maka...simpan la molek2 rase tu..kikikik

bradermacho Thursday, July 27, 2006  

famia > kalo sayang gelerrrr pun ada baiknya jgn bagi tunjuk henpon la. keje bodoh jer tuh! kekekeke...

ga_thisMiss3 Thursday, July 27, 2006  

betol la brad.
msj2 dr 'member2 spesel' t simpan lg. heheh..

yalin Saturday, July 29, 2006  

Bila dia mencintaimu, dia kan selalu menyatakan sayang walaupun kadangkala kita rasa jemu mendengarnya..cinta tu pelikkan...

bradermacho Saturday, July 29, 2006  

yalin > cinta bukan lagi pelik kalau kita berada di dalamnya...

akma Friday, August 04, 2006  

hmm...betul gak ehh..
hope menjadi insan yg beruntung itu...
insyallah...
~menyayangi yg menyayangi~...

Anonymous Friday, August 04, 2006  

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous Wednesday, August 09, 2006  

Here are some links that I believe will be interested

Anonymous Friday, August 11, 2006  

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Anonymous Wednesday, August 16, 2006  

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP