> Kekuatan Kita Adalah...

Tuesday, April 4, 2006

Apa yang kita raih sekarang adalah hasil dari usaha-usaha kecil yang anda lakukan terus menerus. Keberhasilan bukan sesuatu yang datang begitu saja. Bila kita yakin pada tujuan dan jalan kita, maka kita harus memiliki ketekunan untuk tetap berusaha.

Ketekunan adalah kemampuan kita untuk bertahan dalam tekanan dan kesulitan. Kita harus tetap mengambil langkah selanjutnya. Jangan hanya berhenti di langkah pertama. Memang semakin jauh kita berjalan, semakin banyak rintangan yang menghadang.

Bayangkan, andai saja kelmarin kita berhenti, maka kita tidak berada di sini sekarang. Setiap langkah menaikkan nilai diri kita. Apa pun yang kita lakukan, jangan sampai kehilangan ketekunan diri. Kerana ketekunan adalah daya tahan kita. Pepatah mengatakan bahwa ribuan kilometer langkah di mulai dengan satu langkah.

Sebuah langkah besar sebenarnya terdiri dari langkah-langkah yang kecil. Dan langkah pertama kejayaan harus kita mulai rumah kita. Rumah kita yang paling baik adalah hati kita. Itulah sebaik-baiknya tempat untuk memulai dan untuk kembali.

Maka itu mulailah kemajuan kita dengan memajukan hati kita, kemudian fikiran kita dan usaha-usaha kita. Ketekunan hadir bila apa yang kita lakukan benar-benar berasal dari hati kita.

5 ulasan:

Anonymous Friday, April 07, 2006  

assalamualaikum brother,
saya mengagumi tulisan dalam ruang ini, dan saya sering memetik artikel brother untuk diedarkan dalam bentuk bacaan bercetak.harap tindakan saya tidak mengundang ketidaksenangan hati brother.saya cuma mahui berkongsi rasa dengan sekalian sahabat keliling-kelalang saya.untuk itu, terima kasih kerana brother sebenarnya banyak membantu membimbing diri saya sendiri dan sahabat2.moga benarlah, apa yang kita lahirkan dari hati kita, akan jatuh ke hati juga.
setiap amal bermula dari hati - niat ...
salam ukhuwah
nurhumaira

Lil Noorie berkata Wednesday, April 12, 2006  

bro assalamualaikum :'( syukran utk article kali ni uwarghh terharu noor sbb bg semangat kat diri ni setelah baca article ni bro, keep on writing!

nile Saturday, April 15, 2006  

kadang-kadang langkah ni terhenti... kesilapan demi kesilapan.. moga yang lepas tak terulang...

Anonymous Saturday, March 17, 2007  

Best regards from NY! »

Anonymous Thursday, April 26, 2007  

This is very interesting site... Celexa pi Bayberry morella allergy Apply card credit department online store

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP