> Jangan Seksa Diri

Saturday, February 11, 2006

Bila kita jatuh cinta kepada seseorang, jangan seksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita ditolak. Cinta itu tak pernah tertolak. Kerana setiap orang senang bahkan perlu dicintai. Wujudkan cinta kita dengan memberikan sesuatu, bukan mengharap-harap akan sesuatu. Sebab, apapun yang dilontarkan kerana cinta, selalu kembali pada hati kita pada saat itu juga.

Kebahagiaan dari memberi jauh lebih sempurna berbanding kebahagiaan kerana menerima. Namun, lain halnya bila kita ingin memiliki sesuatu yang kita cintai. Keinginan itulah yang menimbulkan pedih yang menghiris-hiris. Jangan menambah seksa dengan menginginkan sesuatu. Jangan sia-siakan cinta kita dengan beban-beban harapan. Keinginan untuk memiliki mungkin saja tertolak. Namun, percayalah cinta kita yang sesungguhnya takkan pernah kembali dengan tangan kosong. Cinta memang tak harus memiliki...

3 ulasan:

Perindu Saturday, February 11, 2006  

Andai cinta itu datang .. jagalah ia dengan kasih dan sayang .. andai cinta itu pergi isikan lah kekosongan hati dengan kerinduan .. jangan pernah berputus asa .. andai cinta tersurat untuk kita pasti ia akan kembali membawa seribu arti.. mengembalikan seribu senyuman..

;)

ct_sepi Tuesday, February 21, 2006  

Andai cinta itu kemali hanya untuk menyesakan diri ape gunanya,bukan itu akan menyakiti hati kita sendiri,adakah cinta yang sejati di antara manusia dgn manusia?cinta byk yang menyakitkan dari yg indah.

Anonymous Thursday, April 26, 2007  

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! http://www.klonopin-5.info

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP