tentang kita

Sunday, September 25, 2005


Kau Bersedih?



Jangan bersedih kerana ''Qadha'' telah ditetapkan, takdir pasti terjadi, pena-pena telah mengering, lembaran-lembaran catatan ketentuan pun telah dilipat, dan semua perkara telah habis ditetapkan. Bagaimana kesedihan yang kita lahirkan ia tidak akan mengundurkan kenyataan yang terjadi, dan tidak pula menambahkan atau mengurangi.



Jangan bersedih, sebab kesedihan itu akan mendorong kita untuk menghentikan putaran roda zaman, mengikat matahari agar tidak terbit, memutar jarum jam kembali ke masa lalu, berjalan ke belakang dan membawa air sungai kembali kepada sumbernya di mata air.



Jangan bersedih, sebab rasa sedih itu laksana angin puyuh yang hanya akan menganggu arah mata angin, melimpahkan air banjir di mana-mana, mengubah cuaca langit, dan menghacurkan bunga-bunga yang indah di taman.



Jangan bersedih sebab orang yang bersedih ibarat wanita yang mengurai pintalan tenun setelah kuat pintalannya, ibarat seorang yang meniup tabung yang berlubang, dan ibarat seorang yang menulis di atas air dengan tangannya.



Jangan bersedih, sebab umur kita yang sebenarnya adalah kebahagiaan dan ketenangan hati anda. Oleh itu, jangan habiskan umur kita dalam kesedihan, jangan boroskan malam-malam kita dalam kecemasan, jangan berikan minit-minit kita untuk kegundahan, dan jangan berlebihan dalam mensia-siakan hidup, sebab Allah SWT tidak suka terhadap orang-orang yang berlebih-lebihan.

3 ulasan:

Anonymous Tuesday, September 27, 2005  

Sedih... sekarang ni, Julia tengah sedih pasal keadaan dunia yang semakin tua. Bumi dah tak tahan dengan segala pencemaran, tak kira apa jua pencemarannya dari pencemaran air, udara, tanah dan juga pencemaran akhlak. Itulah agaknya kenapa, banyak bencana alam berlaku. Sebagai amaran yang bumi sedang amarah tetapi... siapa yang perduli? Malahan ada yang mengutuk TUHAN tak adil??? Kerna adillah dia buat begitu, tapi tiada siapa yang mendengar. Sedih, kan?

Anonymous Tuesday, March 06, 2007  

Looking for information and found it at this great site... moving companies Result supplemental tcs forums system acura light

Anonymous Tuesday, April 24, 2007  

Excellent, love it! Baby carrier backpacks verizon wireless phone plans http://www.inkjetrefills0.info Bruno wheel chair lift htm Information on cellulitis

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP