Ayat Untuk Cinta [01]

Thursday, December 13, 2007


Rimbunan kasih yang kita bina entah sampai bila bertahannya. Sekukuh seteguh karang kuberdiri mengusung sejuta kasih untukmu, Cinta. Badai yang tak pernah kuihirau, tetap mengikis keteguhanku. Debur ombak memercik tempias kasar menjamah genggaman kejap kasih yang kuuntukkan kepadamu. Sampai bilakah mampuku usung murni kasih ini? Sempatkah kasih ini kupatrikan ke dinding hatimu, Cinta?

Dulu, akulah yang memahat janji menghadiahkan benih kasih untuk disemai. Laman tandus gersangmu, subur dibajai kasih dan tunas-tunas pun berceracakan tumbuh - menghijau dan segarnya cukup mengamankan.

Kuharap hujan terus menyiram, cuma gerimis yang mengundang tak mampu rupanya membasah laman Cinta nan tandus dan gersang. Kasih bagai kelayuan, namun aku perahkan seluruh titis kasih yang ada dan bertahan selagi daya...

Cinta... maafkan aku kerana tak mampu jadi sempurna, sesempurna cinta-Nya yang dianugerahkan kepada kita. Maafkan aku andai kasih yang kugenggam terlepas dan terhempas, kerana jari-jariku tak pernah sempurna, sesempurna belaian kasih-Nya untuk kita.

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP