Jendela Cinta

Wednesday, August 16, 2006


Salam kasih sayang!

Benarkah cinta itu perlu selalu diungkapkan? Dan, perlukah cinta itu dibuktikan?
Cinta yang bermula dengan terbukanya jendela perasaan, lalu kita pun melontar pandangan ke dunia cinta yang penuh warna-warni, yang penuh dengan keindahan, yang penuh dengan kesukaan, kegembiraan, keceriaan... Tatkala kita memandang dunia cinta melalui jendela yang terbuka itu, kita tak pernah pun sedar akan HAKIKAT SEBENAR CINTA itu.

Ya! Cinta perlu diungkapkan... dan, cinta juga perlu dibuktikan dengan apa saja terutama perbuatan!

Apabila kita terjun ke dalam dunia cinta, kita akan diselimuti dengan sejuta satu keindahan yang membuat kaki kita bagai tak berpijak di bumi nyata! Kemudian setelah kita mula belayar di lautan cinta, mungkin baru kita tersedar dengan hakikat cinta itu bukanlah indah berwarna-warni sepanjang masa.

Maaf! Hanya orang dungu saja yang menganggap cinta itu akan indah sepanjang masa! Maaf! Kalau you all berjaya dibutakan mata dan ditulikan telinga oleh cinta, you all akan hanyut entah ke mana-mana. Mungkin saja andai nasib baik yang menyebelahi, you all berkemungkinan akan terdampar di 'pulau atau pelabuhan selamat'.

Mungkin ada yang berfikir mudah, "Ah, malas nak layan cinta-cinta! Buat sakit jiwa!" Maaf... cinta tak akan membuat you all sakit jiwa, tetapi cara you all melayari, melalui dan mengakhiri cinta itulah yang membuat sebahagian you all sakit jiwa. Biasanya cinta yang berakhir dengan 'ketidakbahagiaan' akan membuat you all sakit jiwa. Kerana, ketika menerima 'tamparan cinta' sebegitu, you all tak pernah bersedia untuk redha dengan ketentuan!

Ya! Cinta perlu persediaan yang cukup... fizikal dan mental! Hanya orang dungu saja yang apabila 'jendela cintanya terbuka', lalu terjun ke dunia cinta tanpa ada satu apa pun bekalan. Main redah ikut suka-suka saja dunia cinta yang penuh warna-warni itu.

Cinta itu suci, dan... you all yang selalu mencemari kesuciannya! Kerana kedunguan dan ketidakfahaman you all tentang cinta itu sendiri. Cinta yang difahami sekadar luaran saja, you all hanya sekadar melihat kulit cinta yang indah. Cinta ada sejuta rasa, ada sejuta kesan... namun, cinta yang biasanya akan memiliki dua kesudahan, yakni berakhir dengan kebahagiaan atau disudahi dengan kekecewaan. Semua orang ingin bahagia, semua orang ingin cintanya bersatu... tetapi itu adalah yang hanya dirancang oleh manusia seperti kita.

Ya! Cinta perlu diungkapkan... perlu dibuktikan! Duduk renungkan ke dalam diri sendiri sebentar kenapa cinta itu perlu diungkap dan dibuktikan. Kita lihat kepada CINTA SEJATI, cinta hakiki kepada Maha Penyayang itu sendiri. Kita mencintai-Nya, kita perlu ungkapkan segala niat yang disusuli dengan pembuktian dalam bentuk perbuatan.

Moga you all bertemu dengan cinta sebenar... dan, jangan biarkan cinta dunia menyelubungi lalu memudarkan cinta sejati kepada Pemilik Segala Cinta!

5 ulasan:

walkthrulife Friday, August 18, 2006  

perlukah selalu diungkapkan kata-kata. ..kadangkala berdiam itu membawa lebih banyak makna.

bradermacho Saturday, August 19, 2006  

perlukan kita selalu makan? perlukah kita selalu mengungkapkan dan membuktikan kecintaan kepada Tuhan?
begitulah jua yang lain... kerana cinta sebahagian dari kehidupan...

berdiam bila perlu, tetapi andai kamu cintakan seseorang sampai kemana cinta yg tak diucapkan?

akma Tuesday, August 22, 2006  
This comment has been removed by a blog administrator.
akma Tuesday, August 22, 2006  

ermmm...begitu yer....
;)

faeizah Wednesday, August 23, 2006  

jika cinta itu kuat, tanpa ungkapan pun dah dapat rase. ungkapan itu menguatkan lagi rase yg ada.. :)

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP