| MAHA PEMURAH, Terima Kasih Atas Segalanya |

Monday, January 23, 2006

Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya. Terima kasih untuk saat-saat indah yang dapat kami nikmati bersama. Terima kasih untuk setiap pertemuan yang dapat kami lalui bersama. Aku datang bersujud di hadapan-MU...

Sucikan hatiku ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-MU dalam hidupku. Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya... janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya… kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan jauhkan dia dari relung hatiku...

Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-MU yang tulus, murni... dan tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.
Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku... ya Allah tolong satukan hati kami... bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya... berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya...

Redhai dia, agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerima aku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana telah Engkau ciptakan...

Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan dukaku dengannya...

Ya Allah Maha Pengasih, dengarkanlah doaku ini... lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-MU...

Allah yang Maha Kekal, aku mengerti bahawa Engkau sentiasa memberikan yang terbaik untukku... luka dan keraguan yang aku alami, pasti ada hikmahnya. Dugaan ini mengajarkan aku untuk hidup makin dekat kepada-MU, untuk lebih peka terhadap suara-MU yang membimbing aku menuju terang-MU...

Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan… Jadikanlah kehendak-MU dan bukan kehendakku yang menjadi dalam setiap bahagian hidupku... Ya Allah, semoga Engkau mendengarkan dan mengabulkan permohonanku.

Amin...

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP