Butterfly

Wednesday, November 14, 2007

Melly Goeslaw feat. Andhika Pratama - Butterfly


Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

reff:

Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
that previous messed up touching me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua

Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu

repeat reff

Sumber: LirikLaguIndonesia.Net




PERSAHABATAN TANPA CINTA!

Apakah persahabatan antara lelaki dan wanita boleh terjadi tanpa hadirnya cinta? Mungkinkah bersahabat dengan mantan kekasih? Menurut survey, kedua-duanya boleh dilakukan.
Dari 51.725 responden, ada LIMA MITOS seputar hubungan lelaki dan wanita yang mereka yakini, iaitu:-

1. Lelaki dan wanita boleh menjaga batas sebagai teman (26% responden)
Lelaki dan wanita boleh menjadi teman baik dalam situasi tertentu. Empat situasi tertentu tersebut adalah pertama, persahabatan tersebut saling menguntungkan dan mereka saling menyukai tanpa harus memikirkan hubungan seks. Kedua, salah satu daripada keduanya menyukai sesama jenis. Ketiga, mereka terlibat hubungan signifikan dengan orang lain atau sudah punya hubungan serius. Yang terakhir, mereka memang tidak sesuai dalam hal menjalin cinta sebagai sepasang kekasih.

2. Lelaki tidak suka mengekspresikan perasaannya di depan orang lain (18% responden)
Segagah-gagah pria, dia juga manusia, punya hati dan perasaan. Ketika mereka terjebak dalam kadar emosional yang tak dapat dikendalikan, mereka boleh saja menitiskan air mata. Namun tentunya hal tersebut tidak dilakukan di depan teman-temannya. Lelaki lebih memilih mencari orang yang sesuai atau media yang menyenangkan untuk diajak bicara.

3. Saat temu janji, wanita perlu persiapan lebih lama berbanding lelaki (16% responden)
Wanita perlu waktu lebih lama kerana rata-rata wanita punya banyak pilihan untuk menentukan pakaian apa yang akan dia kenakan ketika akan keluar temu janji. Tidak hanya urusan pakaian, saat berhias diri mereka juga perlu waktu lama. Kurang senang dengan kelakukan wanita sebelum temu janji? Nanti dulu, ternyata ketika melakukan temu janji, lelaki justru lebih sering datang lambat! Mengapa begitu? Sifat lelaki yang sering melakukan sesuatu pada saat terakhir malah menjadikan mereka makhluk yang tak pernah menapati waktu.

4. Lelaki dan wanita boleh menjaga persahabatan dengan mantan kekasihnya (11% responden)
Mantan kekasih adalah orang yang 'berbeza' dengan sahabat lainnya. Biasanya mantan kekasih adalah orang yang paling mengerti kita luar dan dalam. Mengatur persahabatan dengan mantan kekasih terdengar lebih mudah daripada memulainya dengan seseorang yang baru dikenal. Terutama jika anda adalah orang yang memutuskan hubungan.
Jika mampu mengarahkan persahabatan ke jalan yang benar semua akan berjalan lancar. Sayangnya, sifat manusia sukar diduga dan dibaca. Jika kesalahan terjadi, mantan yang terlalu banyak tahu tentang kita juga harus diwaspadai. Jangan sampai dia justru jadi musuh besar.

5. Wanita memaafkan namun tidak melupakan, sementara lelaki melupakan tapi tidak memaafkan (15% responden)
Beruntungalah para lelaki kerana saat mereka melakukan kesalahan, wanita mudah memberi maaf. Tapi di balik sifat 'baik' ini, ada sifat kurang enaknya. Meski mudah memaafkan, wanita cenderung sulit melupakan kesalahan si lelaki. Salah satu conton ketika lelaki melupakan hari lahir mereka. Walau sudah dimaafkan, ada waktunya kesalahan itu akan diungkit lagi.
Berbeza dengan wanita, lelaki justru sukar memberi maaf. Untungnya jika sampai si wanita melakukan kesalahan dan sudah diberinya maaf, lelaki tak akan mengungkit-ungkit lagi kesalahan tersebut.

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP