Belajar Bercinta : Bab Tiga Puluh Empat

Saturday, February 17, 2007

INILAH LELAKI!

Jika kamu melayaninya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta padanya. Jika tidak, kamu akan katanya sombong.

Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang mencuba untuk menggodanya. Jika tidak, dia akan kata kamu out-of-date!

Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala. Jika kamu tetap diam, dia akan kata kamu tak punya otak.

Jika kamu lebih bijak daripada dia, dia akan kehilangan muka. Jika dia yang lebih bijak, dia akan kata dia paling hebat.

Jika kamu tidak cinta kepadanya, dia akan mencuba mendapatkan kamu. Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

Jika kamu beritahu dia masalah kamu, katanya kamu menyusahkan. Jika tidak, dia akan kata kamu tidak mempercayai mereka.

Jika kamu cerewet pada dia, katanya kamu seperti seorang pengasuh baginya. Tapi jika dia yang cerewet pada kamu, katanya itu kerana dia prihatin.

Jika kamu melanggar janji kamu, katanya kamu tidak boleh dipercaya. Jika dia yang ingkari janjinya, dia kata dia melakukannya kerana terpaksa.

Jika kamu merokok, katanya kamu adalah gadis liar! Tapi kalau dia yang merokok, katanya dia adalah seorang gentleman, wahhhhh sengalnyer!

Jika kamu menyakitinya, katanya kamu perempuan kejam. Tapi jika dia yang menyakiti kamu, katanya itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sulit untuk dibahagiakan.

Jika kamu mengirimkan semua ini kepada lelaki, mereka pasti bersumpah bahawa semua pernyataan ini tidak benar. Tapi jika kamu tidak mengirimkankan pernyataan ini kepada mereka, mereka akan bilang kamu egois.


[ Jadi… kirimkan pernyataan ini kepada semua teman lelaki kamu - yang special mahupun yang biasa-biasa di luar sana dan juga kepada semua teman sekaum kamu untuk berkongsi tawa bersama. ]

0 ulasan:

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP