| KepadaMU KEKASIH |

Saturday, December 31, 2005





Wahai Maha Pemurah
Telah KAU berikan seluruh hidup dan kehidupan ini untukku
Namun aku sentiasa tidak pasti tentang apa yang ingin kucari
Mungkinkah aku masih berasa tidak cukup dengan apa yang KAU beri
Atau, mungkinkah aku berasa kehidupan ini
Tidak seindah yang pernah aku gambarkan sebelumnya
Sebenar-benarnya! Aku tak bersyukur
Dengan segala anugerah-MU
Dengan setiap pemberian-MU
Maka, dengan sisa usia yang ada
Izinkan aku memohon, berilah aku sedikit rahmat-MU
Agar aku tahu bersyukur kepada-MU

Wahai Maha Pengasih Maha Penyayang
Telah KAU curah kasih sayang maha luas kepadaku
Namun aku terus mencari dan memburu kasih palsu
Cintaku tertumpah kepada indahnya dunia
Sayangku diserah kepada makhluk sesama
Apa yang kudapat setelah menolak kasih sayang-MU?
Kehampaan… kehampaan… dan, kehampaan!

Wahai Maha Pengampun
Telah KAU cuci segala dosa dan noda
Yang melekat di seluruh tubuhku, di seluruh jiwaku
Ibarat aku kain putih… bersih!
Namun lagi-lagi aku curahkan kecurangan demi kecurangan
Sehingga kain putih yang KAU berikan
Menjadi kelabu berdebu dan…
Akhirnya menjadi hitam kembali!

Wahai Penyuluh Seluruh Jiwa
Telah KAU bentangkan di depanku
Jalan nan tenang, jalan nan aman
Di kiri kanan penuh bunga keindahan
Yang cukup mendamaikan jiwa
Namun tetap kuselusuri jalan kelam
Yang sudahnya membawaku ke lembah hitam
KAU berikan nur-MU demi menyuluh jalanku
Untuk kembali di bawah lindungan-MU.

Wahai Pemilik Sekalian Jiwa
Telah KAU berikan segalanya untukku
Entah esok, entah lusa akan KAU ambil kembali
Hak-MU yang KAU pinjamkan kepadaku
Mudah-mudahan aku dapat kembali kepada-MU
Seperti asalnya… seperti sehelai kain putih itu.

| bradermacho |

1 ulasan:

Anonymous Friday, March 31, 2006  

ameen..sesungguhnya DIA menjadikan manusia sebaik2 makhluk..walaupun berasal dr setitis air mani.......moga kita dpt menjadi kalifah kpdNYA dimuka bumi ini.

Ayat Kaki Ruang 1.11

BLOG INI HALAL DIBACA, TANPA ADA UNSUR HASUTAN SERTA ADU DOMBA. JUGA TIADA BERRBAU PERKAUMAN MELAINKAN BERKAITAN KAUM ADAM DAN HAWA. MENCARI YANG HALAL ITU FARDHU - BACALAH TANPA WAS-WAS!

Ayat Kaki Ruang 2.11

"Don't walk in front of me, I may not follow
Don't walk behind me, I may not lead
Just walk beside me and be my friend."

Ayat Kaki Ruang 3.11

JAP EKK... TAK SEMPAT NAK TAMBAH PAPE LAGI. NANTI AKU LAPANG-LAPANG AKU BUBUH LA APA YANG PATUT.

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP